Proiect Erasmus+ - ICT&Technology Invasion

 

Proiect de parteneriat de schimb interșcolar în cadrul programului Erasmus+

2019-1-PL01-KA229-064887_4


Proiectul se derulează pe o perioadă de 24 luni (1 septembrie 2019 – 31 august 2021).
Din cauza pandemiei Covid-19, proiectul s-a prelungit până la data de 28 februarie 2022.

Temele proiectului :

Noile tehnologii

Competențe digitale

Creativitate și cultură

Patrimoniul cultural.
Coordonator:
Polonia - Szkola Podstawowa z Oddzialami Integracyjnymi nr 4 im. Gustawa Morcinka
Parteneri:
Bulgaria - 136 Primary school "Luben Karavelov
Estonia - Polva Kool
România - Școala Gimnazială Nr. 4 Moreni


Produse:

Logo al proiectului

Site-ului proiectului
Survival Dictionary
Expoziții foto
Manual de bune practici

Activități:
Culture&ICT
Earth
Air & Sky
Crafts&ICT
Internet & Things
Proiect eTwinning
MOBILITATE ESTONIA

În perioada 2-6 decembrie 2019, un grup de 4 elevi și 2 cadre didactice ale Școlii Gimnaziale Nr. 4 Moreni au participat la o activitate de tip Learning, Teaching and Training, desfășurată în Polva Kool Estonia.

Ziua 1

Ceremonia de deschidere;

Prezentarea țării, a orașului, a școlii;

Activități de cunoaștere a echipelor participante;

Workshop în laboratorul de științe: determinarea caracterului acido-bazic, activități practice de reciclare a hârtiei;

Activitate practică de construire a unor baterii ce funcționează pe baza energiei solare;

Alegerea logo-ului proiectului;

Activitate în natură – concurs de orientare turistică (concurs asistate de softuri IT).

Ziua 2

Workshop – modelare și printare 3D;

Crearea unui dicționar intitulat SURVIVAL DICTIONARY, exerciții de exersare a termenilor (scriere, pronunție, traducere);

Workshop – broderie asistată de calculator;

Vizitarea școlii primare.

Ziua 3

Workshop – programare roboți cu ajutorul soft-urilor specifice;

Vizită la ARCHOOD -  companie ce prelucrează lemnul cu ajutorul celor mai moderne programe IT în domeniu;

Vizită – Rapina – Fabrică de hârtie – de la tehnologia clasică la cea modernă;

Vizită – fermă și fabrică de lactate NOPRI ce utilizează noile tehnologii atât în ferma de animale, cât și în procesul de prelucrare a laptelui în produse variate.

Ziua 4

Lecție de istorie; concurs pe teme de istoria Estoniei cu ajutorul aplicației Kahoot;

Vizită – Upside down house, Tartu;

Vizită – Centrul de științe AHHAA  - Tartu.

Ziua 5

Activitate practică – crearea unor felicitări din hârtie reciclată (continuarea unei activități din ziua 1)

Activitate practică în bucătăria școlii – elevii celor 3 țări au gătit mâncare tradițională, asistați de profesorii atelierului respectiv.

Expoziție cu produsele realizate (imprimare 3D, broderii, felicitări din hârtie reciclată etc.)

Activitate de încheiere: chestionare de feedback, certificate de participare, impresii etc.





MOBILITATE ROMÂNIA

 

 

În perioada 14-18 iunie 2021, a avut loc o activitate de tip Learning, Teaching and Training, mobilitate în sistem online, organizată de echipa de proiect a Școlii Gimnaziale nr. 4 Moreni.

Au participat câte 6 elevi și cadre didactice de la școlile partenere: Szkola Podstawowa z Oddzialami Integracyjnymi nr 4 im. Gustawa Morcinka (Polonia), 136 Primary school "Luben Karavelov (Bulgaria), Polva Kool (Estonia) și Școala Gimnazială nr. 4 Moreni.

Întâlnirile online au avut loc prin intermediul Google Meet, aplicație inițiată și moderată de școala noastră, iar activitățile cu elevii, pe grupe, s-au realizat cu ajutorul extensiei Google Chrome - Google Meet Breakout Rooms.

Tema mobilității a fost EARTH.

ZIUA 1

       Ceremonia de deschidere;

       Audiții – imnurile UE și ale țărilor partenere;

       Prezentarea județului Dâmbovița, a orașului Moreni, a școlii (filme de prezentare, prezentări ale școlii realizate de elevi);

       Activități de cunoaștere a participanților;

       Prezentarea unui tutorial WORDCLOUD;

       Activitate pe grupe: Wordcloud cu tema EARTH.


ZIUA 2

       Prezentări produse create în ziua 1 de către fiecare grupă;

       Prezentare cu tema BLACK GOLD;

       Tur virtual – Muzeul Petrolului Ploiești;

       Chestionar – tur virtual;

       Tutorial MOVIEMAKER;

       Activitate pe grupe – crearea unui film cu ajutorul MovieMaker cu tema Black Gold.


ZIUA 3

       Prezentări filme create în ziua 2 – fiecare echipă;

       Vizionare oră de chimie - Școala 4 Moreni – utilizare aplicația Tarsia;

       Tutorial Tarsia;

       Demonstrație utilizare aplicația Tarsia cu ajutorul termenilor din Survival Dictionary;

       Prezentare Curtea Domnească Târgoviște;

       Activitate pe grupe – Tarsia.


ZIUA 4

       Prezentări Tarsia create ziua anterioară;

       Prezentare și tur virtual – Castelul Bran;

       Vizionare experimente de fizică din Școala 4 Moreni;

       Vizionare oră de matematică – aplicația Plickers;

       Tutorial Plickers;

       Activitate pe grupe – Plickers.


ZIUA 5

       Prezentare întrebări pentru Plickers;

       Vizionare film participanți, creat cu aplicația Powtoon;

       Tutorial Powtoon;

       Activitate de încheiere: chestionare de feedback, certificate de participare, impresii etc.


 

MOBILITATE BULGARIA

 

 

 În perioada 24-29 octombrie 2021 a avut loc a treia mobilitate din cadrul proiectului în Sofia, Bulgaria. Echipa a fost formată din șase elevi de la clasa a VIII-a A ce au fost însotiți de două cadre didactice.

 In prima zi elevii au fost repartizați pe grupe.

Au urmărit o prezentare despre cultura digitalizată. 

Fiecare elev si-a facut o noua adresă de e-mail. Grupele au urmărit un tutorial despre Publisher, urmand ca în fiecare zi sa încarce informații și fotografii în documentul Publisher al grupei.


ZIUA 2

Elevii au inserat în documentul MsPublisher fotografiile făcute in prima zi a mobilității, folosindu-se de adresa de mail facută în prima zi.

Apoi au lucrat și exersat în Ms Publisher, pentru a realiza o carte în format digital.


ZIUA 3

Elevii au vizitat Mânastirea Rila și peștera pustnicului Ivan. Pe toata durata excursiei au făcut fotografii ce urmau a fi utile pentru Digital book.

Au exersat aplicația “Actionbound”.

ZIUA 4

Biblioteca Națională a primit vizita elevilor noștri si le-a prezentat avantajele digitalizarii documentelor vechi. Elevii au vazut dispozitivele moderne folosite în acest scop.

Aplicația Actionbound a fost folosită pentru a găsi anumite puncte din străvechiul Forum Roman.


ZIUA 5

Toate fotografiile facute in cursul zilelor anterioare au fost descarcate pentru a fi utilizate in realizarea cartii digitale, in MsPublisher

Au realizat coduri QR cu ajutorul profesoarei de informatica din tara gazda

Au evaluat mobilitatea, utilizand Google Forms.

 

 

MOBILITATE POLONIA

 

În perioada 6-10 decembrie 2021 a avut loc ultima mobilitate din cadrul proiectului, mobilitate ce a avut loc online și a fost organizată de țara organizatoare, Polonia.

Echipa a fost formată din șase elevi de la clasa a VIII-a A și  doua cadre didactice.

Tema mobilității a fost SKY și toate activitățile au fost în jurul temei și a tehnologiei.

Elevii au fost împărțiți în 6 grupe, echipe mixte din fiecare țară, denumite după tema mobilității și fiecare produs al activității lor a fost upload-at de elevi în Padlet.

ZIUA 1

Activități introductive

Prezentarea orașului Słupsku – orașul gazdă

Prezentarea unei firme OPTINAV – crearea de roboți, workshop

Aplicația Crello – workshop cu tema Słupsk Bear of Happiness

Padlet – prezentarea rezultatelor


ZIUA 2

Prezentare Stellarium

Workshop Stellarium – distanțe, semne zodiacale

Prezentare despre Univers – cum se măsoară și care sunt distanțele

ZIUA 3

Workshop – construirea unui robot, cu ajutorul unor piese achiziționate în prealabil, pentru a măsura umiditatea, poluarea, presiunea atmosferică

Prezentare – Tehnologia în Univers

Prezentare - Biosenzori


ZIUA 4

Prezentare si workshop – Sistemul Solar

Workshop – PREZI

Prezentare lecție – Internet of Things – Romania

Tur virtual – Gdańsk


ZIUA 5

Prezentare și workshop – ARDUINO

Prezentare și workshop – Make your own planisphere

Prezentare și workshop – Astronomie

Kahoot – despre astronomie

Chestionare finale


 

 

De-a lungul celor 30 luni de proiect, fie în colaborare în mediul on-line, fie la nivelul școlii, elevii implicați în proiect au lucrat cu multe aplicații, printre care Kahoot, Tarsia, Plickers, Jeopardy, Hour of code, Scratch, Escape room, Slow motion animation etc.

Echipa de proiect:

Coordonator - Ilie (Vremăroiu) Norica

Haită Anca Mihaela

Brehui Violeta

Negoescu Amalia

Dogărel Mihaela